Wibaut in 1 minuut.
Creatieve rationale:
Mijn eerste indruk van de Wibautstraat was dat het een drukke straat was.
Een straat met veel auto's en weinig voetgangers. Van de voetgangers die er wel
zijn duiken de meeste de metro weer in of verdwijnen snel in een van de zijstraten.
Uitleg van 1 minuut Wibaut:
Ik heb eerst een paar keer door de Wibautstraat gelopen en geprobeerd ideën te verzinnen om Wibaut interactiever te maken. Nadat ik dat had gedaan ben ik gaan filmen.
Ik heb geprobeerd om mijn eerste indrukken weer te geven in mijn filmpje.
De intro met de tekst;"Wibautstraat, Is er genoeg inspiratie" met op de achtergrond de grijze grauwe stoep. Zo laat ik zien dat het koude straat is die geen warmte uitstraalt.
Met de tekst;"We zetten Wibaut op zijn kop" bedoel ik te zeggen dat Wibaut compleet op de schop en op zijn kop gaat. De verandering is zeg maar onvermijdelijk.
Daarna komt de versnelling waar ik de straat in een versnelling laat zien. Hiermee beeld ik de drukte en uit die de straat uitstraalt.
Dan heb ik ook nog twee identieke plekken in de straat laten zien maar die op verschillende plekken staan waar ik nog wat mee wil doen. Deze plekken heb ik in het filmpje gemarkeerd met uitroep tekens.
Ik besluit het filmpje met twee auto's die "racen" over de weg.
Ik denk dat het mij gelukt is om in de eerste edit mijn fimpje, mijn gedachte over de Wibautstraat te visualiseren.
vrijdag 8 februari 2008
Abonneren op:
Posts (Atom)